2014 m. liepos 4 d., penktadienis

Kaip kalbėti teisingai (right), t.y. intelektualiai?


Viskas priklauso nuo mūsų požiūrio ir to, kaip mes pateikiame informaciją savo klausytojui. Į vidutiniškai pripildytą stiklinę galima žiūrėti kaip į pusiau tuščia (tai pesimistinis žvilgsnis), o galima kaip į puspilnę (tai optimistinis žvilgsnis). Tačiau dešinys (teisingas, right) pasakymas skiriasi nuo kitų tuo, jog intelektualas (dešinysis, right) informaciją turi iškreipti taip, jog blogis būtų pateikiamas kaip gėris.

Tarkime, dirbdamas Europos Parlamente Viktoras Uspaskichas nutarė įdarbinti 20 padėjėjų, kad šie "dirbtų su žmonėmis" ir nieko nekomentavo. Tai buvo suprasta teisingai - kaip elementarus, įteisintas (nenusižengiant įstatymams) vagiliavimas iš ES. Šiemet į EP pakliūvęs Liberalų Sąjūdžio atstovas Antanas Guoga įdarbino tiek pat padejėjų, tačiau prie savo komentaro pridėjo intelektualiems dešiniesiems būdingą frazę: "Sukūrėm 20 darbo vietų". Štai taip. Viskas ramu ir gražu - Antanas Guoga KURIA DARBO VIETAS, kai tą patį darydamas Viktoras Uspaskich yra sukčius.

Su "darbo vietų kūrimu" yra atskira kalba. Apie argumentaciją ir šio termino priėmimą jau rašė Andrius Užkalnis. Taip ir reikia mąstyti, jeigu esi dešinys ir taip sakyti. Kitaip tariant, nekalbėti apie tai, kad verslininkas žmones samdo tam, kad užsidirbtų pinigų ir kuo mažiau jis jiems moka - tuo daugiau uždirba. Jeigu gali sau leisti 2000 litų žmonių algoms, natūralu, jog samdant du vargdienius už 1000, jie juodo darbo padarys daugiau, nei vienas už 2000. Be to, tu būsi atsakingas ir labai teisingas verslininkas intelektualų akyse - koks skirtumas kiek tu moki? Tu sukūrei 2 darbo vietas. Tau valstybė, visuomenė ir tie vargdieniai, gaunantys po 1000 litų turi būti dėkingi.

Puikiausias tokios intelektualios retorikos pavyzdys yra Milda Dargužaitė. Ši pilietė nuolatos džiugauja dėl to, jog "kuriamos darbo vietos" ir pavyksta pritraukti dideles kompanijas ir viskas bene visada yra pagrindžiama jos įdirbiu ir parodymų, kokia patraukli Lietuvoje yra "investicinė aplinka".

O kas yra "patraukli investicinė aplinka" ? Kiekvienas intelektualas turi žinoti, jog patraukli investicinė aplinka, tai už mažą atlygį bet kokį (nesvarbu kvalifikuotą ar ne) darbą atliekantys žmonės, jų teisių nesaugantys įstatymai (t.y. kad neprivalu rūpintis jų sveikata, užtikrinti gerų darbo sąlygų ir galima bet kada lengvai ir pigiai juos atleisti). Dar valstybės dotacijos. Tai yra esminiai kriterijai, "patraukliai investicinei aplinkai".

Štai ir šiandieninis Mildos Dargužaitės pranešimas "Facebook" yra puikus tikro dešiniojo intelektualo retorikos pavyzdys. Jeigu kalbėtume ne intelektualiai, iškart suprastume, kad už "Termo Ficher Scienic" slypi labai paprasta žinia - mes nutarėme išplėsti savo centrą, nes niekur Europoje tokių specialistų už tokias sumas nenupirktume, o Lietuvoje mokeščiai, lyginant su kitomis ES šalimis yra juokingi. Tačiau Milda yra reikalo profesionalė ir sudarydama įspūdį, jog iš laimės net kiek myžtelėjo į kelnaites, entuziastingai džiaugiasi "puikiomis naujienomis" apie sukurtų daugiau nei 100 darbo vietų.

Visai nesvarbu, jog tie patys specialistai, suprasdami, kad gali "paragauti teisingo gyvenimo", pirmai progai pasitaikius, mauna į Šveicariją ar panašias šalis, nes dirbdami čia jaučiasi išnaudojami ir negalintys realizuoti savo akademinių ambicijų (kitaip tariant - dirbdami tą patį darbą, tik už lietuvišką (vergišką) atlygį). Teisingai dešiniajai žinutei svarbiau kiti dalykai - "sukurtos darbo vietos" ir daug šauktukų.



Štai ką reiškia dešinysis marketingas, ir kaip pateikti naujieną "teisingai", kad net runkeliai suprastų. Mokykitės jaunimas ir, gal vieną dieną, jeigu jums pasiseks, iš vadybininkų galėsite tapti pačiais progresyviausiais specialistais. Nors, mero posto pažadėti Jums negalėčiau.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą